elválasztó

5 Tipp az adatok biztonságos mentéséhez és megőrzéséhez

A digitális adatok korában, a vállalatok egyik legfontosabb feladata, hogy garantálni tudják az általuk tárolt adatok biztonságát. Amennyiben nem tesz megfelelő intézkedéseket az információk és adatok védelme érdekében, az adatvesztés elkerülhetetlen lesz. Senki sem szeretné, ha az Ön által elkészített pl. gyönyörű design egy természeti katasztrófa következtében egyszerűen elveszne, amiért Önnek nincs róla biztonsági mentése, igaz? Ennek elkerülése érdekében, a cikk további részében különböző tárolási lehetőségeket mutatunk be, amelyek segíthetnek ezen a problémán és amelyek előnyeit felhasználhatja a személyes vagy üzleti adatok biztonsága érdekében.

Íme tehát 5 tipp, a biztonság növeléséhez:

1. VÁLASSZA AZ ÖNNEK LEGINKÁBB MEGFELELŐ ADATMENTÉSI MEGOLDÁST

Számos tárolóeszköz létezik a különböző típusú fájlok biztonsági mentésére. A legtöbb vállalat az alábbi 5 opció közül egyet vagy akár többet is alkalmaz egyidejűleg: Gondolja végig, hogy az előbb felsorolt öt megoldás közül, melyik az Ön számára leginkább megfelelő.

2. LEGYEN KÜLÖNBÖZŐ HELYEKEN ELÉRHETŐ A BIZTONSÁGI MENTÉSE

A fájlok tárolási helye szerint a biztonsági mentéseket 2 főbb kategóriába sorolhatjuk: onsite backup = helyi biztonsági mentés, valamint az offsite backup = telephelyen/vállalaton kívüli biztonsági mentés. A helyi biztonsági mentés gyakran futtatható és fizikailag az iroda vagy annak közelében található. Ez alatt értjük a NAS eszközöket, USB adathordozókat, SSD-ket stb. A telephelyen vagy vállalaton kívüli biztonsági mentés lényege, hogy az irodától távol van pl. felhő alapú tárhely. Ha szeretne megbizonyosodni arról, hogy adatai biztonságban vannak, akkor javasoljuk, hogy több, különböző helyre mentse őket, ugyanis mindent egyetlen egy meghajtón tárolni nagyon kockázatos. Ha a meghajtó megsérül, a tárolt adatok elvesznek. Így, tehát az ideális megoldás az volna, ha mind az onsite, mind az offsite biztonsági mentést egyaránt alkalmazná.

3. SZERVEZZE ÉS RENDSZEREZZE FÁJLJAIT

Sokat segíthet, ha fájljait mappák és fájltípusok szerint rendszerezi. Amennyiben Önnek is legalább annyi fájlt kell áttekintenie, mint pl. Kim Komando-nak és az NSBroker csapatának, akkor gyorsan meg fogja érteni a fájlok mappákba és almappákba való rendezésének lényegét, ugyanis ez nagyban megkönnyíti a biztonsági mentést, a visszaállítást és még időt is takaríthat meg.

4. GYŰJTSE ÖSSZE AZON FÁJLOK LISTÁJÁT, AMELYRŐL BIZTONSÁGI MÁSOLATOT KELL KÉSZÍTENIE

Ez egy nagyon nehéz feladat, különösen akkor, ha sok értékes dokumentummal rendelkezik, amelyeket nem szeretne kihagyni. Talán csábító gondolat lehet, hogy mindenről készítsünk biztonsági mentést, ugyanakkor a hatékonyság érdekében mégis célszerűbb csak a legfontosabb elemeket kiválasztani. Ez a biztonsági mentések első és kimondatlan szabálya. Miután a kiválasztott fájlokkal végzett, utána már elengedő csak az inkrementumokról, változásokról biztonsági mentést készítenie.

5. AUTOMATIZÁLJA A BIZTONSÁGI MENTÉSI FOLYAMATOT

A biztonsági mentési folyamat automatizálásával nem csak rengeteg időt takaríthat meg, de a velejáró stressztől is megszabadulhat. Ha beállítja, hogy az eszköze bizonyos időközönként automatikusan készítsen biztonsági másolatot a felhőbe, akkor többé nem kell aggódnia, hogy Ön esetleg elfelejtett mentést készíteni a fájlokról. Ugyanakkor, ne feledje, hogy ennek ellenére időről – időre ellenőriznünk kell az biztonsági mentés állapotát.

KÖVETKEZTETÉS

Az adatvesztés elkerülése mellett, az Ön felelőssége megvédeni a dokumentumokat az illetéktelen hozzáférésektől. A bejelentkezési információkat soha ne adja meg senkinek. Szükség esetén használjon kétfaktoros hitelesítést és adattitkosítást a dokumentumok védelme érdekében. Higgye el, hogy nem lesz többé gondja a biztonsági mentési világnap megünneplésével, ha Ön is képes biztonságban tartani adatait.